Posted by: frburke23 | June 30, 2016

Thought for Thursday, 13th Week of Ordinary Time

Matthew 9:1-8
 
After entering a boat, Jesus made the crossing, and came into his own town.
And there people brought to him a paralytic lying on a stretcher.
When Jesus saw their faith, he said to the paralytic,
“Courage, child, your sins are forgiven.”
At that, some of the scribes said to themselves,
“This man is blaspheming.”
Jesus knew what they were thinking, and said,
Why do you harbor evil thoughts?
Which is easier, to say, ‘Your sins are forgiven,’
or to say, ‘Rise and walk’?
But that you may know that the Son of Man
has authority on earth to forgive sins”–
he then said to the paralytic,
“Rise, pick up your stretcher, and go home.”
He rose and went home.
When the crowds saw this they were struck with awe
and glorified God who had given such authority to men.
_________________________________
In today’s Gospel reading, we hear about people who bring their paralytic friend to Jesus to be healed. There are several important elements to this story.
1) The friends knew the SOURCE of healing. Their faith was so strong that they brought this friend to Jesus to be healed. Do we bring our friends to Jesus? Do we know where to find Him? Is our faith strong enough to tell us that Jesus is the source of all healing?
2) Jesus heals the paralytic because of the faith of the people who brought him. Can we imagine that our faith is strong enough to heal others? Do I intercede for my family and friends? Do I pray for the conversion of my enemies and those who persecute Christians? Do I pray that the Lord heal those around me? Do I believe in the power of Jesus’ healing?
3) Jesus heals the paralytic by forgiving his sins. Our sins can weigh us down in more ways than we can imagine. One of the most powerful ways I have seen God at work is in the confessional. I see people come who are physically weighed down by their sins. They are burdened. When they bring these sins to the light of Christ and hear how much God loves them and forgives them, they walk away physically different and spiritually healed. It is amazingly powerful. Sometimes we go to doctors, psychologists and psychiatrists, when what we really need is a good confession.
 
Here in the Diocese of Joliet we have monthly Catholic Man’s Night. We begin the evening with an hour of adoration and confessions. It is so powerful to see men lining up to receive the mercy and grace of Jesus! We then have dinner and talk about different aspects of Jesus’ life. It is powerful to see what the Lord is doing in the lives and families of these men who attend. For more information you can go to http://www.fishersofmenonline.com/.
So let us take time to reflect on these points in our own lives. The Lord desires healing for each one of us. May we go to the source of healing ourselves as God’s beloved children. Then let us bring us to the Lord also so that they can know His love and mercy.
Have a blessed day!
Fr. Burke
 
Spanish translation:
 
Mateo 9, 1-8
En aquel tiempo, Jesús subió de nuevo a la barca, pasó a la otra orilla del lago y llegó a Cafarnaúm, su ciudad.
 
En esto, trajeron a donde él estaba a un paralítico postrado en una camilla. Viendo Jesús la fe de aquellos hombres, le dijo al paralítico: “Ten confianza, hijo. Se te perdonan tus pecados”.
 
Al oír esto, algunos escribas pensaron: “Este hombre está blasfemando”. Pero Jesús, conociendo sus pensamientos, les dijo: “¿Por qué piensan mal en sus corazones? ¿Qué es más fácil: decir ‘Se te perdonan tus pecados’, o decir ‘Levántate y anda’? Pues para que sepan que el Hijo del hombre tiene poder en la tierra para perdonar los pecados, –le dijo entonces al paralítico–: Levántate, toma tu camilla y vete a tu casa”.
 
Él se levantó y se fue a su casa. Al ver esto, la gente se llenó de temor y glorificó a Dios, que había dado tanto poder a los hombres.
===================
En la lectura del Evangelio de hoy, hemos oído hablar de las personas que llevaron a su amigo paralítico a Jesús para ser sanado. Hay varios elementos importantes en esta historia.
 
1) Los amigos conocían la fuente de curación. Su fe era tan fuerte que trajeron a este amigo a Jesús para ser sanado. ¿Cómo podemos llevar a nuestros amigos a Jesús? ¿Sabemos dónde encontrar a Jesús? ¿Es nuestra fe lo suficientemente fuerte como para decirnos que Jesús es la fuente de toda curación?
 
2) Jesús sana al paralítico a causa de la fe de la gente que lo llevo a Jesús. ¿Podemos imaginar que nuestra fe es lo suficientemente fuerte para curar a otros? ¿Intercedo por mi familia y amigos? ¿Oro por la conversión de mis enemigos y los que persiguen a los cristianos? ¿Oro para que el Señor sane los que me rodean? ¿Creo en el poder de curación de Jesús?
 
3) Jesús sana al paralítico perdonando sus pecados. Nuestros pecados nos pesan de muchas formas más de lo que podemos imaginar. Una de las formas más poderosas que he visto la acción de Dios es nosotros es en el confesionario. Veo a la gente que viene con un gran peso sobre sus espaldas físicamente por sus pecados. Ellos están muy cargados. Cuando traen estos pecados a la luz de Cristo y oyen lo mucho que Dios los ama y perdona, se les cae un gran peso y físicamente se sienten diferentes y sanados espiritualmente.
 
Esto es algo asombroso y de gran alcance. A veces vamos a médicos, psicólogos y psiquiatras, cuando lo que realmente necesitamos es una buena confesión.
 
Aquí en la Diócesis de Joliet tenemos cada mes La Noche del hombre Católico. Empezamos la noche con una hora de adoración y confesiones. ¡Es tan poderoso ver a los hombres haciendo cola para recibir la misericordia y la gracia de Jesús! Después tenemos la cena y hablamos sobre diferentes aspectos de la vida de Jesús. Es tan poderoso y de grandes consecuencias ver lo que el Señor está haciendo en las vidas y las familias de estos hombres que asisten y participan. Para obtener más información puede dirigirse a http://www.fishersofmenonline.com/.
 
Así que tomemos tiempo para reflexionar sobre estos puntos en nuestra propia vida. El Señor desea la curación para cada uno de nosotros. Podemos ir nosotros mismos a la fuente de la curación como hijos amados de Dios.
También, llevemos al Señor en nuestras vidas para que los demás puedan conocer su amor y misericordia.
 
¡Que tengas un día lleno de bendiciones!
P. Burke

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: