Posted by: frburke23 | December 5, 2016

Thought for Tuesday, 2nd Week of Advent

Thought for Tuesday, 2nd Week of Advent
 
Matthew 18:12-14
 
Jesus said to his disciples:
“What is your opinion?
If a man has a hundred sheep and one of them goes astray,
will he not leave the ninety-nine in the hills
and go in search of the stray?
And if he finds it, amen, I say to you, he rejoices more over it
than over the ninety-nine that did not stray.
In just the same way, it is not the will of your heavenly Father
that one of these little ones be lost.”
==================
One of the desires of every human heart is to love and be loved. We also deeply desire mercy and forgiveness for our past sins. When we are blessed with a soul mate, a best friend, someone who knows our virtues and our vices and still loves us, we get a glimpse of what God’s love for us in like. Experiencing this kind of human love and mercy is one of the best experiences we can have as human beings. And yet, it is only a fraction of the love and mercy of God.
 
Think about this parable today… Jesus is the Good Shepherd who is willing to leave 99 sheep in order to find the stray sheep. No normal shepherd would leave 99 sheep to find one because he would risk losing them all. But Jesus isn’t a normal shepherd. He is willing to risk everyone and everything for you and for me because of his amazing love for each one of us. And when He finds that stray sheep, there is great rejoicing.
 
Whenever I am hearing confessions I keep this Scripture in mind. Jesus’s love and mercy are extravagant, beyond explanation. He rejoices whenever one of his “lost sheep” comes back to seek reconciliation with Him. Please know the joy you give the Lord when you come back to Him with a repentant heart!
 
So if you have been away from the Sacrament of Confession for a while, I recommend that you take advantage of this Advent season to reconcile with the Lord. Do not be afraid. The Lord desires to show you mercy. He is actively seeking your return, like the father of the prodigal son. And when we do confess our sins, God gives us freedom, peace and joy.
 
We cannot earn God’s love, yet He freely offers His love and mercy to us. God’s grace is a free gift that is always there for us when we are open to receiving it. The Lord wants to rejoice when He finds us. The angels are ready to sing praises for our return. “There is more joy in heaven over one sinner who repents than for 99 who have no need of repentance.” (Luke 15:7) God the Father was willing to surrender His Son out of love for you and me. This love is difficult to fathom, but it is real.
 
Do you believe that God loves you unconditionally?
Have you felt that you are unworthy of God’s love and mercy?
 
Let us turn back to the Lord who pursues us. Let us bask in His amazing love for us. And let us rejoice with the angels and saints this Advent season because we have a God who wants an intimate relationship with us.
 
Have a blessed day!
Fr. Burke
Here is the Spanish translation:
 
MATEO 18:12-14
En aquel tiempo, Jesús dijo a sus discípulos: “¿Qué les parece? Si un hombre tiene cien ovejas y se le pierde una, ¿acaso no deja las noventa y nueve en los montes, y se va a buscar a la que se le perdió? Y si llega a encontrarla, les aseguro que se alegrará más por ella que por las noventa y nueve que no se le perdieron. De igual modo, el Padre celestial no quiere que se pierda uno solo de estos pequeños”.
======================
Uno de los deseos de cada corazón humano es de amar y ser amado. También deseamos profundamente la misericordia y el perdón por nuestros pecados pasados. Cuando hemos sido bendecidos con un alma gemela, un mejor amigo, alguien que conoce nuestras virtudes y nuestros vicios y todavía nos ama, tenemos una idea de cómo es el amor de Dios por nosotros. Experimentar este tipo de amor y misericordia humana es una de las mejores experiencias que podamos tener como seres humanos. Y, sin embargo, es sólo una fracción del amor y misericordia de Dios.
 
Piensa hoy en esta parábola… Jesús es el Buen Pastor que está dispuesto a dejar 99 ovejas con el fin de encontrar la oveja perdida. Ningún pastor normal dejaría 99 ovejas para encontrar una porque correría el riesgo de perderlas a todas. Pero Jesús no es un pastor normal. Él está dispuesto a arriesgarlo todo y a todos por ti y por mí debido a su increíble amor por cada uno de nosotros. Y cuando encuentra esa oveja perdida, hay una gran alegría.
 
Siempre que estoy escuchando confesiones tengo esta Escritura en mente. El amor y la misericordia de Jesús son extravagantes, más allá de la explicación. Él se regocija cada vez que una de sus “ovejas perdidas” vuelve a buscar la reconciliación con Él. ¡Por favor, conoce la alegría que le das al Señor cuando vuelves a Él con un corazón arrepentido!
 
Así que, si has estado lejos del Sacramento de la Confesión por un tiempo, te recomiendo que aproveches de esta temporada de Adviento para reconciliarte con el Señor. No tengas miedo. El Señor desea mostrarte misericordia. Él está buscando activamente tu regreso, como el padre del hijo pródigo. Y cuando confesamos nuestros pecados, Dios nos da libertad, paz y alegría.
 
No podemos ganar el amor de Dios, sin embargo, Él nos ofrece Su amor y misericordia libremente. La gracia de Dios es un regalo gratuito que siempre está ahí para nosotros cuando estamos abiertos para recibirlo. El Señor se quiere alegrar cuando nos encuentra. Los Ángeles están listos para cantar alabanzas por nuestro regreso. “Hay más alegría en el cielo por un pecador que se arrepiente que por 99 que no tienen necesidad de arrepentimiento”. (Lucas 15: 7) Dios Padre estaba dispuesto a entregar a Su Hijo por amor a ti y a mí. Este amor es difícil de comprender, pero es real.
 
¿Crees que Dios te ama incondicionalmente?
¿Has sentido que eres indigno del amor y la misericordia de Dios?
 
Volvamos al Señor que nos persigue. Deleitémonos en Su maravilloso amor por nosotros. Y alegrémonos con los ángeles y los santos esta temporada de Adviento porque tenemos un Dios que quiere una relación íntima con nosotros.
 
¡Que tengas un día bendecido!
Padre Burke
Advertisements

Responses

  1. PADRE, HAPPY AT  NICHOLAS DAY TO YOU !!

    Sent from my Samsung smartphone, an AT&T 4G LTE smartphone


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: